duminică, 22 mai 2011

STUDENT FEST (1992, '93, '94 si '98)

Sunt student la Facultatea de Arte Plastice din Timişoara. Împreună cu un grup de studenţi, membrii OSUT, am iniţiat festivalul Student Fest, unde Diogene Bihoi a avut un rol important. La prima ediţie, în anul 1992, tematica a fost Punctul 8. Secţiunea de arte vizuale nefiind inclusă în programul general, eu şi un alt coleg eram singurii studenţi de la arte plastice participanţi la secţiunea de umor, expoziţia de caricaturi.



Păstrând legătura cu OSUT, anul următor le-am propus organizatorilor includerea unei secţiuni distincte de arte vizuale, cu participanţi şi invitaţi (studenţi şi profesori) de la facultăţile de profil din ţară. Tema celei de-a doua ediţii a fost Strada... Nu oricine avea un fax sau un calculator, iar emailurile sau telefoanele mobile încă nu apăruseră. Prin corespondenţă poştală şi folosirea multor telefoane publice, din cele cu fise, dar şi cu ajutorul celui de acasă (cuplat cu o altă familie, vecină), am pus cap la cap o serie de evenimente de artă plastică, de arhitectură şi de film. Spre exemplu, am adus spre vizionare trei filme care au rulat în premieră pentru publicul din România, unul dintre ele fiind foarte recent premiat la Festivalul de la Berlin (Timişoara, Decembrie '89, în regia lui Ovidiu Bose Paştina).



În 1994 am mai organizat ediţia a treia (având tema Nu, ca protest împotriva kitsch-ului), iar după o pauză de câţiva ani, am revenit pentru organizarea ediţiei din 1998, ediţie pentru care am obţinut patronajului UNESCO Bucureşti şi directoratul onorific al domnului Ioan Holender, directorul Operei din Viena.



Pe parcursul celor patru ediţii în care m-am implicat ca organizator, am intrat în legătură directă cu o serie de personalităţi, repere ale culturii româneşti, mulţi dintre ei acceptând invitaţia de a participa la Student Fest. De asemenea, studenţii participanţi de atunci au devenit la rândul lor oameni de cultură recunoscuţi de breasla din care fac parte. Fiind o lista lungă, îmi rezerv dreptul să-i amintesc doar pe cei care între timp au plecat dintre noi, duşi fiecare către cerurile lor: Ovidiu Bose-Paştină, Radu Ionescu, Deliu Petroiu, Virgil Petrovici... Din toate evenimentele desfăşurate, deţin doar patru fotografii:


Ceafa domnului Deliu Petroiu (critic de artă, profesor universitar), urmată de barba domnului Emil Constantinescu (geolog, profesor universitar, preşedinte al Consiliului Rectorilor din România, ulterior preşedintele României) şi imensul morcov din mine, plin de trac...






(textul din imagine îmi aparţine)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu